Manning Park

 

Naar de camper.

Ontbijt in het café aan de Robson Street (again): koffie met een eco carrot cake. Daarna naar het station gelopen om te zien hoe e.e.a. werkt. Alvast een treinkaartje gekocht (bleek achteraf 90 minuten geldig, we zaten bij vertrek in de trein nog net binnen de tijd). Uitgechecked bij het hotel, met koffers naar het station (Stadium Station) op de trein van de Expo line. Na de brug richting zuiden uitstappen en de bus genomen, lijn #640. Mooi op tijd aangekomen bij Cruise Canada om 12:00 uur.
Even later konden we bij de balie de paspoorten laten zien en extra opties kopen. We hebben voor aflevering van een lege gastank en een volle ‘black water’ tank gekozen (2x $35,-, wel duur, maar dan heb je ook wat). Daarna naar buiten waar we werden opgewacht voor uitleg van de campers. Hier een (zeer) korte uitleg gehad over de camper en ‘off we go!’. Helaas zat de tank maar ± 1/8 vol dus eerst een tankstation zoeken; het gaspeil was ‘vol’, grijze en zwarte water gaven reeds 1 streepje van de 3 aan. Raar, maar ons werd verzekerd dat deze helemaal leeg was. Goed.
Na de 8 cilinders geactiveerd te hebben konden we op zoek naar een tankstation en een supermarkt om de tank en de koelkast te vullen. Voor de eerste keer getankt ($ 150,-, is ongeveer ± 100 liter en nog lang niet vol met gewone benzine!), inkopen gedaan bij de Wallmart en naar de eerste campingplaats gereden via Highway 1 en 3. Aankomst bij Manning Park. For the record: Hampton Campground, nummer 138, aankomst om 17:30 met 236km meer op de teller. Later op de dag, maar het is nog lekker licht: snel inpakken, uitpakken en bewoonbaar maken van de ondertussen warme RV. Besloten om te gaan tanken voor $ 150,- zodra de tank meer dan de helft leeg is; een volle tank is 200 liter.
BtHip PrevBtHip Next