Lake Louise (Banff NP)

Meer meren.

Vroeg op weg naar Lake Louise in het Banff NP. Om ± 10:00 stonden we bij het visitor centre en zijn direct doorgegaan naar de RV site. Alles zit behoorlijk vol, maar gelukkig hebben we een plek (nambr viftiewan) met stroom. Na te hebben ingeparkeerd, koffie gedronken, naar huis gebeld… (we hebben bereik!) zijn we terug naar downtown Lake Louise gegaan om inkopen te doen. Na de lunch zijn we richting Banff gereden (zuid-oost) via de Bow Pass Valley way, Highway #1A, de oude snelweg tussen Vermillion Lake en Lake Louise Met een rustig tempo van 30 – 60 km/u hebben we getracht wildlife te spotten. Onderweg een zwarte beer gezien bij de rivier. Daarna zijn we Banff doorgereden, snel weer omgedraaid en terug de Highway #1A op. Banff hebben we zelf niet goed bekeken: we kwamen op de hoofdweg met zijn vele winkels binnen, maar het was warm en zeer druk. Zo kwamen we reeds om half zeven terug in Lake Louise, waardoor we de oude railwaystation nog even konden bekijken. Dit is nu een restaurant, maar verder niet bijzonder. Wel bijzonder was de lasagna die we in de camper konden klaarmaken in de microwave, aangezien we nu full hookup (dus stroom) hebben. Tussen de vuur-stokende Canadezen was de geur van de lasagna toch lekkerder.

De volgende dag de benen weer strekken: hike naar de Six Glacier way, ongeveer 14km. Gelukkig waren er nog parkeerplaatsen genoeg voor de RV en even na 9 uur zijn we begonnen aan een zeer mooie tocht. Eerst komt je langs het Glacierlake “Lake Louise”, daarna langs het hotel, waarna een vlak stuk langs het meer gaat om vervolgens klimmend richting de glaciers te gaan. Boven bij het eindpunt is een teahouse geplaatst. Van dit genot gebruik gemaakt en een de lunch genomen: tea, soup, bread. En alles eco!! ;o) Daarna genieten van de omgeving. Met een ‘volle’ buik aan de terugreis begonnen. We waren tegen half twee weer terug bij de camper en zijn naar Lake Moraine gereden. Bij de afslag naar het meer werden we echter tegengehouden door een parkwachter: “road closed”, “too much tourists”, “no RV parking possibility”, “come back after four”.Dus … door naar downtown en later nog maar eens terug, het is toch in de buurt van de camping. Geld gepind, inkopen gedaan voor de komende 2 dagen, naar de liquor shop voor o.a. 2x Twentsch bier ($8,40!! ;-)) en terug naar de campsite voor een lekkere douche. Dit keer gelukkig met warm water. Om half vijf terug naar Lake Moraine, je wilt het toch zien. Na 15 minuten op het parkeerterrein rondjes te hebben gereden voor een geschikte parkeerplaats voor de RV, konden we een wandeling maken langs het meer. Na 2 uur waren we weer terug op de camping, hebben weer (gray) water voor de camper bijgetankt, lekker gekookt en een handwas gedaan. Daarna de laatste stuiptrekkingen voor het slapen gaan: programma voor morgen doorgenomen en de foto’s bekeken.